• Voor vakantiehuizen met hond
  • Kwalitatieve vakantiehuizen
  • Laagste prijsgarantie
  • Betrouwbaar
Veel gestelde vragen

Algemene informatie

Veel gestelde vragen

Om het voor jou en je viervoeter zo makkelijk mogelijk te maken hebben we de meeste gestelde vragen voor je op een rij gezet. Ziet het antwoord er niet bij? Laat het ons gewoon even weten, dan zoeken we het voor je uit.

Algemeen

Samen met onze bedrijfshond Richie speuren wij naar hoogwaardige vakantiewoningen waar honden meer dan welkom is. Kwaliteit speelt daarbij een belangrijke rol. Alle vakantiehuizen die je bij ons vindt zijn dan ook persoonlijk gekeurd door ons en door onze speurhond Richie. Ons doel is het zo eenvoudig mogelijk maken om een hoogwaardige vakantiewoning te vinden waar de hond welkom is, zodat onze klanten kunnen genieten van een zorgeloze vakantie.

De vakantiehond biedt vakantiehuizen door heel Europa. Met name onze huizen in Nederland Duitsland, België, Frankrijk en Italië zijn zeer populair onder onze klanten.

Wil je meer over ons weten klik dan hier voor meer informatie

Het is belangrijk dat je goed op de hoogte bent van de Algemene Voorwaarden. Omdat de vakantiehond met meerder aanbieders werkt vind je de algemene voorwaarden direct onder de 'boek nu' button van het vakantiehuis die je wilt boeken. De algemene voorwaarden van de vakantiehond zelf vind je hier. Je krijgt de algemene voorwaarden ook nog per mail nadat je de boeking hebt gemaakt.

Zeker! Vakantiehond.nl werkt alleen met zeer betrouwbare gerenommeerde aanbieders van vakantiehuizen. De boeking wordt via een beveiligde verbinding verzonden. Tevens zijn veel van onze partners aangesloten bij het Calamiteitenfonds of de ANVR. Dit maken we  inzichtelijk aan de rechterkant van de accommodatie pagina. Jou betaling wordt rechtstreek betaald aan de aanbieder. Zo worden onnodige tussenschakels voorkomen.

Omdat veel regels omtrent honden Europees geregeld zijn gelden veelal dezelfde regels als in Nederland. Voor een bezoek met de hond aan een Europees land moet er aan een aantal voorwaarden worden voldaan:

  • Gevaccineerd tegen rabiës (hondsdolheid)
  • Tevens is een chip verplicht
  • Dierenpaspoort is verplicht.

Zowel de identificatie als het paspoort kun je bij de dierenarts aanvragen. Sommige landen hebben aanvullende regels voor bepaalde rassen. alle aanvullende regels per land zijn te vinden op de website van het LICG.

Boeken

Als je online zoekt op de reisdata van je keuze worden alleen de beschikbare huizen in die periode getoond. Indien je zoekt zonder specifieke reisdata , dan kun je gebruik maken van de kalender met beschikbaarheid die bij elke accommodatie staat vermeld. Die toont je de beschikbaarheid van de accommodatie.

Ga naar de accommodatie die we wenst te bekijken. Onderaan de accommodatie pagina vind je een kaart met de ligging van het vakantiehuis van je keuze. Wil je de omgeving nog beter bekijken klik dan op "bekijk op kaart" onderaan het kaartje.

In alle accommodatie die je op vakantiehond.nl vindt zijn honden toegestaan. Tijdens het zoeken naar een geschikte vakantiewoning kun je ook gebruik kamen van de filter "huisdieren". Hierin kun je filteren op bijvoorbeeld twee honden, zodat je enkel huizen getoond krijgt waar twee honden zijn toegestaan. In het overzicht met accommodaties die we tonen na een zoekopdracht, zie je ook altijd direct hoeveel honden zijn toegestaan. Ook zorgen we er voor dat bij elk vakantiehuis dit duidelijk vermeld staat bij de algemene informatie.

Selecteer de gewenste periode op de accommodatie pagina. Klik vervolgens op "Boek nu". Op de volgende pagina vul je jouw gegevens in en maak je de boeking definitief door "Boek Nu" te klikken. Direct hierna ontvang je een email met de bevestiging. Ook ontvang je een email van de huis aanbieder zodat je de aanbetaling of betaling direct bij hun kan voldoen. Wel zo veilig.

Op de accommodatie pagina vind je een overzicht van alle faciliteiten. Het kan natuurlijk gebeuren dat je hier nog vragen over hebt. Laat het ons gerust weten. We zoeken het graag voor je uit en komen er binnen 24 uur op terug. Dit kan via ons contactformulier.

Direct na de boeking krijg de een boekingsbevestiging per mail toegestuurd. Ook krijg je een bevestiging per mail van de desbetreffende vakantiehuis aanbieder met je reserveringsnummer en een beveiligde link voor de aanbetaling. Mocht je geen bevestiging ontvangen neem dan contract met ons op via deze link of per email via info@vakantiehond.nl.

Je kunt je boeking online annuleren. In de boekingsbevestiging vind je de relevante link om jouw betaling te voldoen, uw boeking te beheren en te annuleren.

  • Bij het annuleren van de boeking wordt tot 43 dagen vóór de dag van aankomst 10% van de reissom in rekening gebracht.
  • Vanaf 42 tot 29 dagen vóór aankomst wordt 50% in rekening gebracht.
  • Vanaf 28 dagen tot 2 dagen vóór aankomst wordt 80% in rekening gebracht.
  • Op de aankomstdag of later wordt 100% van de reissom in rekening gebracht.

Het is verstanding om een reis en/of annuleringsverzekering af te sluiten voor je vakantie. Let er op dat een annuleringsverzekering in de meeste gevallen uiterlijk binnen 7 dagen na het boeken van de reis afgesloten moet worden.

Wij bieden geen verzekeringen aan tijdens de boeking maar het is geen probleem om daarna alsnog een verzekering af te sluiten. Dan heb je ook de keuze tussen een doorlopende of een tijdelijk verzekering enkel voor de geboekte vakantie. Betrouwbare verzekeraars voor vakanties zijn de Europeesche verzekering en Axa.

 

 

Betalen

Direct na het boeken krijg je per email een bevestiging. Hier kan je op de door jouw gewenste manier de betaling voldoen.

1. Online via iDEAL
2. Per creditcard (VISA of Mastercard)
3. Overschrijving naar het rekeningnummer dat aangegeven is op uw factuur 
4. PayPal

De aanbetaling bedraagt 20% van de huursom. De aanbetaling dien je binnen 5 dagen na jouw boeking te voldoen. De restbetaling betaal je 28 dagen voor de aankomstdatum. Boekt je jouw vakantiehuis of appartement minder dan 28 kalenderdagen voor je aankomstdatum, dan dient de volledige huursom direct te worden voldaan.

Voor boekingen die kort voor de vertrekdatum zijn gemaakt, worden als betaalmiddel alleen creditcard en PayPal geaccepteerd.

Direct na de boeking ontvang je een bevestiging van de vakantiehuis aanbieder met een beveiligde link voor de aanbetaling.

De aanbetaling bedraagt 20% van de huursom. De aanbetaling dien je binnen 5 dagen na jouw boeking te voldoen. De restbetaling betaal je 28 dagen voor de aankomstdatum. Boekt je jouw vakantiehuis of appartement minder dan 28 kalenderdagen voor je aankomstdatum, dan dient de volledige huursom direct te worden voldaan.

Direct na de boeking ontvang je een bevestiging van de vakantiehuis aanbieder met een beveiligde link voor de aanbetaling.

Zeker! Direct na het boeken krijg je per email een bevestiging. Hier kan je op de door jouw gewenste manier de betaling voldoen. De betaling loopt altijd via een beveiligde verbinding.

Verblijf

Je kunt je boeking online wijzigen. In de boekingsbevestiging van de desbetreffende aanbieder vind je de link om je betaling te voldoen, je boeking te beheren of te annuleren.

Je ontvangt jouw reisdocumenten 42 dagen voor vertrek, nadat je het totale factuurbedrag heeft betaald. Bij het boeken van een Last Minute ontvang je de reisdocumenten direct na de volledige betaling van de reissom.

In de meeste gevallen zijn er bij het vakantiehuis dekens of dekbedden en kussens voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden) beschikbaar. In sommige gevallen zijn bed- en badlinnen inbegrepen in de prijs. In dat geval maken we dit inzichtelijk in de boeking stappen. Zijn de lakens niet inbegrepen kunnen deze optioneel worden bijgeboekt na de boeking. Hiervoor ontvang je na het maken van de boeking een login.

Op jouw reisdocumenten, die je 42 dagen voor aankomst ontvangt, kun je de contactgegevens vinden van de contactpersoon op jouw vakantiebestemming.

Omdat veel regels omtrent honden Europees geregeld zijn gelden veelal dezelfde regels als in Nederland. Voor een bezoek met de hond aan een Europees land moet er aan een aantal voorwaarden worden voldaan:

  • Gevaccineerd tegen rabiës (hondsdolheid)
  • Tevens is een chip verplicht
  • Dierenpaspoort is verplicht.

Zowel de identificatie als het paspoort kun je bij de dierenarts aanvragen. Sommige landen hebben aanvullende regels voor bepaalde rassen. alle aanvullende regels per land zijn te vinden op de website van het LICG.

Voor meer tips kijk ook eens op onze speciale pagina met tips voor als je met de hond op vakantie gaat.

 

Je kunt de sleutel ophalen bij de sleutelhouder tussen 16.00 uur en 19.00 uur op de dag van aankomst, tenzij anders vermeld in de reisdocumenten. Neem contact op met de sleutelhouder indien je toch op een ander tijdstip aankomt. Op de dag van vertrek dien je de woning om 10.00 uur te verlaten, tenzij anders vermeld in de reisdocumenten.

Op jouw reisdocumenten, die je 42 dagen voor aankomst ontvangt, kun je de contactgegevens vinden van de contactpersoon op jouw vakantiebestemming.

De sleutelhouder heeft het recht om een borgsom te verlangen. De hoogte van de borgsom vind je bij de beschrijving van het vakantiehuis of het appartement (aan de rechterkant van het scherm) en tevens op de boekingsbevestiging.

In het kostenoverzicht op de website wordt op voorhand aangegeven hoeveel de toeristenbelasting bedraagt en of deze in de huurprijs in inbegrepen.

Helaas kan het gebeuren dat bij aankomst niet alles helemaal naar wens is. Meld klachten tijdens het verblijf zo snel mogelijk, op een gepaste manier aan de sleutelhouder, zodat hij/zij naar een passende oplossing kan zoeken. Daarnaast dien je de klacht binnen 3 dagen na aankomst aan de desbetreffende huis aanbieder te melden zodat zij ook op de hoogte zijn. De gegevens hiervan vind je op de reisdocumenten.

Het vakantiehuis wordt na uw vertrek schoongemaakt, tenzij anders vermeld op de reisdocumenten. Ook al is de schoonmaak inclusief, het is wel gebruikelijk het vakantiehuis netjes achter te laten.

Indien uw klacht ter plaatse niet opgelost kon worden, dien dan uiterlijk binnen twee maanden na het verlaten van de accommodatie schriftelijk of per e-mail een klacht in bij de desbetreffende aanbieder. Zij zullen dan een gepaste oplossing zoeken. De gegevens van de aanbieder vind je op je boekingsbevestiging.

Op jouw reisdocumenten, die je 42 dagen voor aankomst ontvangt, vind je de adresgegevens van het vakantiehuis en de contact gegevens van de contactpersoon op jouw vakantiebestemming. Heb je eerder vragen over de locatie kijk dan op de webpagina van het desbetreffende huis. Hier vind je een kaart met de locatie van het vakantiehuis.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Laat je inspireren en blijf op de hoogte van de beste aanbiedingen!